جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۱۵۲
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹

فکرشهر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه گفت: ۷۰ واعظ و مبلغ دینی در ماه‌های محرم و صفر در سطح این شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام علی محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مبلغان دینی با برنامه‌ریزی های انجام شده، به انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی عاشورایی و عظمت اسلام و محرم در سطح شهرستان می پردازند.

وی افزود: اداره تبلیغات اسلامی از تمام ظرفیت‌ها در خصوص اعزام مبلغ دینی، هماهنگی با مساجد و حسینیه‌ها، هیات‌های مذهبی و مواکب با برگزاری رزمایش "در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم" استفاده می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه تصریح کرد: بیش از ۵۰ حسینیه، تکایا و امامزادگان از اول ماه محرم در سوگ سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت اقامه عزا کردند.

محمدی ادامه داد: همزمان با آغاز ماه محرم، آئین های ویژه عزاداری، سوگواری و برنامه های ویژه این ایام با حضور عاشقان و دلدادگان حسینی در سطح این شهرستان آغاز شده است.

وی گفت: انتظار می‌رود که خطبا و مداحان اهل بیت (ع) در این ایام علاوه بر برپایی آئین‌های پرشور عزاداری به مناقب، منزلت و فرهنگ ناب عاشورا بپردازند.

محمدی بیان کرد: برافراشته شدن پرچم عزای حسینی در اولین شب ماه محرم، نصب پرچم بر سر درب خانه‌ها، سنج و دمام و سینه‌زنی سنتی، برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی، پخت غذاهای نذری و حضور پرشور در مراسم‌ها از عمده برنامه‌ها و سنت‌های دیرینه مردم این شهرستان در ماه محرم است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از شهرستان‌های با پیشینه مذهبی، ارادت خاصی به ائمه اطهار (ع) دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر